Brzi uvid u Kanban metodologiju

Kanban je metoda upravljanja koja se koristi oko 10 puta rjeđe od Scruma, no to je ne čini manje zanimljivom. Temelji se na prikazu procesa cijele organizacije kao skupa međusobno povezanih usluga, koje su u konačnici predstavljene kao usluga za krajnjeg korisnika.

Povijest pojma

Kanban je japanski pojam koji se počeo koristiti u Toyoti u sklopu proizvodnje 60-ih godina 20. stoljeća. Temelj ovog načela je način proizvodnje na pokretnoj traci, kao i različite brzine izvršavanja pojedinih tehnoloških operacija u proizvodnji. Pokušat ćemo pojednostaviti. U svakoj proizvodnji postoji glavna proizvodnja („glavna pokretna traka“) i dodatna proizvodnja („dodatne trake“). Tempo izdavanja gotovih proizvoda određuje glavna pokretna traka, dok dodatne trake ne mogu ubrzati brzinu proizvodnje, ali je mogu usporiti, u slučaju nepravodobne izrade potrebnih dijelova.

Osim toga, tijekom proizvodnje može doći do promjene prioriteta. Na primjer, pokazalo se da je poligon koje proizvodi lijeve retrovizore proizvelo 20 komada, a poligon koji proizvodi desne retrovizore – 10 komada, a za to vrijeme na pokretnoj traci se nalazi 15 automobila i potrebno je 15 pari retrovizora. Postoji nesrazmjer – kvantitativno, proizvodnja ne zaostaje (dodatne trake izradile su 30 proizvoda na vrijeme), ali i dalje postoji rizik da proizvodnja stane. Kanban je osmišljen kako bi pomogao s ovim problemom.

U pojednostavljenom obliku, Kanban uključuje dva jednostavna pravila:

  • Proizvodni poligon ima plan proizvodnje dijelova („backlog“). Plan se razvrstava po prioritetu i može se mijenjati u bilo kojem trenutku (na primjer, poligon koji proizvodi previše lijevih retrovizora bi trebao imati mogućnost prebaciti se na desne što je prije moguće);
  • broj zadataka koji se obavljaju na poligonu u isto vrijeme je ograničen (tj. Ne proizvodi više od određenog broja retrovizora u isto vrijeme). Ovo ograničenje je neophodno za kontrolu ritma proizvodnje u postrojenju, kao i za brzinu reakcije na promjene plana.

Sadašnjost

U posljednje vrijeme je izuzetno Kanban dobio na popularnosti u sklopu proizvodnje softvera. Neki timovi smatraju da je ova metodologija iznimno korisna, a drugi koriste princip „Kargo kulta“.

Razmotrimo primjer korištenja Kanbana u razvoju softvera.

Zamislimo tim koji se sastoji od jednog programera koji radi na malom projektu. Plan razvoja (backlog) razvrstava se u redoslijed prioriteta dijelova posla, ograničenje tima na zadatku u procesu je 1 komad.

Za upravljanje procesom, voditelj projekta može:

  1. promijeniti ograničenje broja zadataka u radu;
  2. dodati zadatak s većim prioritetom (na primjer, p0) kako bi on što prije došao na red;

U procesu rada može se dogoditi da rad stane (hosting se sruši, nije preuzet potrebni framework, itd.). U principu se prekinuti posao vraća u backlog, a odabire se novi zadatak s najvećim prioritetom. Ovisno o prirodi zadataka i vrsti tima, ograničenje se može povećati ili smanjiti.

Na primjer, naš razvojni programer može istovremeno sastavljati registracijski obrazac i pratiti postupak implementacije novog servera. Međutim, ako je vrijeme dovršavanja zadatka manje od onoga što je potrebno, voditelj projekta može sniziti ograničenje ili povećati tim. Dakle, uz odgovarajuće smjernice, Kanban ostvaruje maksimalnu moguću brzinu određenog tima, najbržu reakciju na izmjene, a istodobno smanjuje „troškove“ podršku metodologije. Općenito, Kanban je vrlo jednostavan!

Kanban je odabran od strane odjela za tehničku podršku, administratora sustava, pa čak i voditelja ljudskih resursa i računovođa koji blisko surađuju s IT odjelima.

Zaključak

Zaključno, vrijedi reći da usporedba bilo kojih metodologija na principu „što je bolje“ nije produktivna. Primjena Kanbana u nekim slučajevima može Vaš projekt iz „podići iz mrtvih“, omogućujući Vam da steknete uvid u nove načine razvoja i organizacije procesa u Vašoj tvrtki. Kod procesa razvoja softverskih proizvoda, mi u „Business Solutions“ slijedimo slijepo postojeće metodologije, već ih aktivno primjenjujemo kada vidimo da je to nužno ili kada postoji osjećaj neučinkovitosti u projektu. Kanban, kao i Agile metodologija, načelno postavlja velike zahtjeve na uigranost i iskustvo članova tima. To se lako postiže u malim timovima od 5-8 ljudi. Kod velikih projekata, dugoročno planirajući ima smisla potražiti „gdje zapinje“ i primijeniti Kanban samo da se to riješi.

S poštovanjem,