„Planning Poker – učinkoviti alat za planiranje resursa za AGILE timove“

Godine 2002. James Grenning je napisao izvrstan članak koji objašnjava „planning poker“. Ova vrsta širokopojasne Delfi metode postala je tako popularna da je više različitih tvrtki iskoristilo ideju za napravi marketinške suvenire u obliku špilova za planning poker. Postoji mnogo web-stranica, kao što je planningpoker.com, gdje se mogu iskoristiti raspodijeljene grupe za odrađivanje online planning poker seansi.

Igra se temelji na metodi brzog glasovanja, kada nakon rasprave svaki sudionik pokazuje karticu s ocjenom zadatka o kojem se raspravlja. Najvažnija stvar nije postići kompromis, već suglasje u ocjenjivanju cjelokupne priče unutar razvojnog tima (tj. utrošene energije da se to ostvari). Obično se ovaj sporazum može postići nakon dva ili tri kruga glasovanja, tijekom kojih se članovi tima fokusiraju na raspravu kako bi se postiglo zajedničko razumijevanje priče.

Redoslijed igre u planning pokeru

Cijeli Scrum tim sudjeluje u poker planningu. Tijekom ove igre, vlasnik proizvoda prezentira i objašnjava elemente backloga, a Scrum master olakšava odigravanje Poker planninga. Također, Scrum master treba pomno pratiti sudionike koji putem svojih gesta ili tišinom izražavaju neslaganje s ocjenama, pomažući im da se pridruže trenutnoj igri. Zadatak razvojnog tima je da kolektivno ocjenjuju backlog proizvoda. Svaki član razvojnog tima dobiva špil karata za poker planning.

Ljestvica ocjenjivanja

Prije nego što počnete s planning pokerom, tim mora odlučiti koju će ljestvicu ili niz brojeva koristiti za ocjenjivanje. Zapamtite da je kod ocjenjivanja najvažnija pravilnost, a ne točnost.

U jednostavnijoj verziji brojevi od 0 do 5 sasvim dobro funkcioniraju; takav sustav je logički ekvivalentan sustavu s pokazivanjem prstima.

Međutim, u poker planningu, najčešće se koristi skala ocjenjivanja koju je predložio Mike Cohn i koja se temelji na varijaciji Fibonaccijevog niza brojeva: 1, 2, 3, 5, 8,13, 20, 40 i 100.

Značenje poker karte

Karta
0 Ova karta označava element koji je već dovršen ili je toliko mali da nema smisla pridavati mu veličinu.
1/2 Koriste se za određivanje veličine sitnih elemenata.
1, 2, 3 Koriste se za određivanje veličine malih elemenata.
5, 8, 13 Koriste se za označavanje veličine srednjih elemenata. Za mnoge timove, veličina 13 nekog elementa je najveća od onih planiranih u sprintu. Stoga, elemente veće od 13  oni razbijaju u niz manjih elemenata.
20, 40 Koristi se za označavanje veličine velikih elemenata (na primjer, priče na feature ili theme razini)
100 Koristi se za označavanje veličine vrlo velikog elementa (feature ili epic)
 (beskonačno) Koristi se za označavanje elementa koji toliko velik da nema smisla ni dodjeljivati mu broj
?

(upitnik)

Ova kartica zatražit će od vlasnika proizvoda daljnja pojašnjenja. Neki članovi tima koriste ovu karticu kako bi izbjegli ocjenjivanje trenutnog elementa, i to uglavnom, jer su toliko neupućeni od njega da ni ne znaju kako ga ocijeniti. Ako se odbijanje ocjenjivanja još i dopušta, odbijanje sudjelovanja u ocjenjivanju ne dolazi u obzir! Stoga, ako netko smatra za sebe da nije u stanju dati ocjenu, to mu ne daje pravo da se isključi iz rasprave ili odgovornosti za pomoć timu oko postizanja dogovora u evaluacijama.
Ova kartica služi da ukaže na potrebu, prema mišljenju člana tima, da je vrijeme za pauzu za kave ili čaj (po mogućnosti uz sendvič).

 

Pravila igre planning pokera

  1. Vlasnik proizvoda odabire element za ocjenjivanje iz Backloga proizvoda i čita njegov opis timu.
  2. Članovi razvojnog tima raspravljaju o toj temi i postavljaju pitanja pojašnjenja Vlasniku proizvoda koji im odgovara.
  3. Svaki ocjenjivač potajno odabire karticu koja odgovara njegovoj ocjeni.
  4. Čim svaki ocjenjivač odabere potajno potrebnu karticu, svi ocjenjivači istodobno pokazuju svoje kartice koje pokazuju svoje osobne ocjene.
  5. Ako svi ocjenjivači odaberu istu karticu, postiže se dogovor, a dogovoreni broj postaje ocjena danog elementa Backloga.
  6. Ako se procjene razlikuju, članovi tima će započeti raspravu da se izbjegnu bilo kakvi nesporazumi i da svi izraze svoje pretpostavke.
  7. U pravilu, rasprava započinje pitanjima onim ocjenjivačima koji su dali visoke i niske ocjene kako bi ih objasnili ili opravdali.
  8. Nakon rasprave vraća se na 3. stavku, a postupak se ponavlja sve dok se ne postigne opći sporazum.

Poker planning je jedna od najpreciznijih tehnika ocjenjivanja, ali je prigodna samo za relativno mali broj zadataka. Unutar jednog sata na ovaj način može se procijeniti 4-10 priča.